Monday 9 December 2013

~~ Langkawi Punya Ceritera ~~

Assalammu'alaikum wbt

Harini baru masuk kerja. Semalam bercuti coz penat masih terasa..Plan awal ke Langkawi 2 hari 1 malam ja tapi disebabkan telah dirachun best friend untuk stay 1 malam lagi..dan akhirnya pegawai lain dah balik Dian masih di Langkawi untuk 1hari lagi hehehe...Syukur coz tak ada adegan muntah hijau dalam boat..Dian siap sediakan plastik dan asam dalam handbag..risauuu ooo..

Tak banyak yang dibeli..Banyak habis kat cokelat ja..dan salah satu cokelat yang dibeli Papero..First time makan uihhhhss sedap rupanya cokelat ni..satu kotak besar ada 8 kotak kecil dalamnya..so beli 2 kotak besar ja..faktor kewangan yang agak kekangan. Yang bestnya pusing area Kuah semuanya dah habis Papero kotak hijau ni..yang ada kotak merah dan kuning saja..Tapi alhamdulillah ada rezeki juga tu pun pesan kat staf coz malam dia keluar shoping lagi dengan kenalannya di Langkawi..Sempat juga beli beberapa jenis cokelat yang lain untuk suami tercinta dan family..

Untuk mak mertua belikan bedak kulit rambai..Untuk I beli bedak resedung ja hehe coz kadang2tak tertahan dengan kegatalan dimuka akibat resedung..Tapi yang paling hebat of course la staf Dian, Ku Mastom Ku Hamad aka Kak Chik (KC)..Gila shoping KC berhabis duit tak tau la berapa ratus ringgit.hehe kami bagi peluang kat dia untuk shopping coz KC kata dah 6 tahun tak ke Langkawi..tu diaaa balas dendam nampakkk!!

Hari pertama di Langkawi selepas check in hotel Reverra Inn, kami terus ke Nusantara untuk projek /Memori berkaitan gamat..So interview pasal gamat la.. Hari ke-dua beraktiviti di Perpustakaan Awam Langkawi bersama student UiTM Merbok dan hari terakhir di Langkawi paginya Dian dan kawan bersama student UiTM Merbok sempat la Island Hopping...seorang RM20.00 ja..kami ke Tasik Dayang Bunting, Pulau Beras Basah, dan Eagle Feeding..tu pun lebih kurang 4 jam..yang tak berapa nak enjoy coz tak dapat mandi di Tasik Dayang Bunting dan Pulau Beras Basah gara-gara sangat ramai pengunjung tak kira la mat / minah saleh ataupun rakyat tempatan sama-sama ramai..so sempat la rendam kaki ja fish massage masa kat Dayang Bunting tu..jadi la kan..

Layan gambar masa hari pertama dan kedua di Langkawi..Tak bawa camera sendiri terpaksa la share camera opis hehe 



  En. Syam memberi taklimat berkaitan jenis-jenis gamat



 Proses memasak gamat untuk dapatkan minyak gamat.. Gila panas minyak ni!!



Dari Kiri : Kak Chik, En. Rosli, En. Syam, En. Nazri dan Dian :)


Ni kalau beli gerenti tahan bertahun-tahun minyak gamat ni





Antara Produk2 Gamat Keluaran Nusantara


Model Tongkat Ali hehehe ~~




"E-Play Library Day"

No comments:

Post a Comment

RAMADAN 2018

Assalammu'alaikum wbt, Salam Ramadan al-mubarak. Semoga Ramadan yang berbaki 4 hari sahaja lagi ni dapat kita manfaatkan dengan berib...