Tuesday 1 December 2015

Alhamdulillah..DOUBLE LINE!! Finally

Assalammu'alaikum wbt

Hanya kepada Allah kita meminta. Hanya pada-Nya kita berserah dan tawakal. Titipan perjalanan di alam perkhawinan walaupun baru 4 tahun berlalu tapi terlalu banyak yang dipelajari. Nikmat apa lagi yang nak disangkal? Semuanya ketentuan qada dan qadar Allah untuk setiap hamba-Nya..

Selama beberapa bulan tak berbloging ni memang Dian sedikit sibuk kerana nak memulakan kehidupan yang baru di tempat yang baru..Banyak perkara yang nak di settlekan..Masalah itu ini nak tak nak kena hadap juga. Salah satu sebab yang stop berbloging sebabkan internet kat rumah tak ada..Bila nak online guna hp..hp pulak rosak..Selalu teringat nak menulis sepatah dua kat blog tapi apakan daya...So harini Dian nak share berita gembira ini dengan sahabat Dian yang sudi singgah meluangkan masa di page ni :) Seperti title kat atas nun..hehe..Alhamdulillah Dian pregnant..Saat menaip di blog ni pun air mata dah bertakung. Bukan kerana sedih tapi semestinya gembira.

15 Julai 2015 / Rabu
 Happy 4th Anniversary Kanda.....Dah 4 tahun pelayaran kita dalam bahtera rumahtangga..Dinda minta ampun salah silap dinda selama 4 tahun kita bergelar suami isteri..I do love you so much..Maaf tak dapat nak celebrate macam tahun-tahun lepas..Maaf juga Dinda tak sempat nak beli hadiah apa-apa..

16 Julai 2015 / Khamis
Alhamdulillah dah sampai kampung halaman sebelah suami. Sempat juga berbuka puasa di kampung..Sepanjang Ramadhan tak berkesempatan balik berpuasa sama-sama dengan mak ayah..Esok dah raya..Ada juga rezeki Allah nak bagi buka puasa sesama..Tapi raya pertama umah si isteri dulu ye so pas buka puasa, malamnya bertolak balik ke umah mak abah Dian......

23 Julai 2015 / Khamis
Kami bertolak balik ke Kuala Lumpur..kalau boleh tak nak balik kl..Tapi rezeki di sana dah Allah tetapkan..
Dah beberapa minggu lately ni Dian rasa tak selesa badan..Sakit sangat-sangat kat bahagian dada..Bila cakap kat suami dia buat tak tau ja..Katanya nak period la tu...Hampeh huhuhu..Sebenarnya terlintas juga dalam hati aku preggy ke tapi tak nak berharap la kan so Dian pun beranggapan nak period kot..

1 Ogos 2015 / Sabtu
Pas mandi duduk la mengadap cermin nak sikat rambut..Tetiba..Debushhhhh!!!Jatuh kerusi..ya Rabbi sakitnya mujurla kerusi meja makeup tu rendah je. Kerusi tu tercabut dari paku rupanya dan mujurlah tak jatuh atas paku yang tercacak kat kerusi tu..Dah jatuh tak boleh bangun sendiri..Nasib baik encik suami ada tolong papah..Haha nampak sangat kamu dah gemuk Diannnn :-D

10 Ogos 2015 / Isnin
Semalaman tak sabar nak tunggu bangun pagi. Dah nekad nak buat UPT test. Kebetulan tester memang ada dalam simpanan. Yang jadi tak keruan, tak sabar, semuanya disebabkan sakit breast yg berpanjangan dah sebulan lebih. Period plak dah lewat 3 hari..So dalam hati Dian sangat-sangat yakin yang Dian preggy..Tapi takut kecewa pula..So senyap je tak bagitau suami..Subuh kul 6.00 pagi Dian bangun buka laci meja..Ambil tester..Doa pada Allah moga ada rezeki untuk Dian terima berita gembira kali ini....

.................................................................................................................................................

"Kanda...Kanda...bangun solat subuh.." 
Dian gerak suami lepas Dian selesai solat..Suami Dian bangun dengan muka terkejut..
"Kenapa ni Dinda??Kenapa nangis?? 
Dian sekadar senyum dan kesat air mata..
"Kanda pi la solat subuh dulu"..

Masa nak berwuduk tu suami Dian terpandang UPT tester yang Dian buat tadi..Terus dia panggil Dian dan tanya "Betul ke ni Dinda?"...Mata encik suami dah berair..Huhuhu Dian lagila tak dapat nak kata apa-apa kelu lidah..yang mampu Dian buat angguk kepala and terus cry sambil encik suami hugging..ngeeee...Rasa gembira yang tak terkata bila fikirkan dalam rahim ni ada ciptaan Allah yang paling dinanti-nantikan..Syukur pada Mu ya Allah kerana makbulkan doa kami berdua..Semoga anak kecil ini dilindungi sentiasa..

Dian siap-siap untuk ke pejabat. Tangan ni kejap-kejap usap perut..Tindak balas spontan kot bila bergelar mommy to be. Petang lepas habis kerja Dian and suami terus ke Klinik Zazali untuk double check..Alhamdulillah doktor sahkan Dian hamil 5 minggu..Senyum sampai telinga :) 

19 Ogos 2015 / Rabu
Dalam hati kerisauan sebabkan awal hamil ritu kan ke jatuh kerusi..Mana nak tau kata preggy kan..Dian ke klinik kesihatan untuk buka buku merah..Alhamdulillah segala proses berjalan lancar. Doktor scan kedudukan kantung dan semuanya ok..Alhamdulillah......Jadinya bermulalah episod ulang alik KK untuk check up..


27 Ogos 2015 / Khamis
Happy birthday Dian..Hadiah paling bermakna dalam hidup bak kata mak Dian bila Dian gurau minta hadiah kat mak..Mak kata "tu hadiah dalam perut"..hehehe...Dear baby..."Sayang..mama and abah love u so much..Tak sabar nak jumpa sayang..In sya Allah we will protect u with our life..
....................................................................................................................................................

Dian ambil masa juga nak ceritakan pada mak abah dan family yang lain-lainya..Kawan-kawan opis pun lambat Dian maklumkan..Sahabat-sahabat di opis dulu sampai harini ada yang masih tak tahu..
Dian mohon maaf andai nukilan ni ada yang menyinggung perasaan sesiapa..Tak ada niat untuk menyinggung melainkan niat Dian hanya satu, untuk share khabar gembira ini..

Dian dah pernah lalui IUI 2 kali..Doktor di Hospital Sungai Petani pun dah bagi surat referral utuk sambung treatment di Hospital Putrajaya..Tapi disebabkan keadaaan Dian yang baru buat IUI dan baru pulak pindah ke KL so Dian tangguhkan dulu untuk ke Hospital Putrajaya..Niat hati nak berehat sebentar tenangkan fikiran sebelum sambung IUI yang ke 3..Tapi kita hanya merancang sesungguhnya Allah sebaik-baik yang menentukan..Dia nak bagi secara semulajadi syukur Alhamdulillah..

So sahabat-sahabat TTCian semua please don't give up..Dian sepanjang 4 tahun berTTC tak pernah lupa after solat doa pada Allah..Minta pada Dia bersungguh-sungguh supaya Dia kurniakan zuriat untuk kita dan suami..InsyaAllah doa kalian Allah sentiasa dengar..Jangan lupa untuk berusaha..Jangan tak buat apa-apa..Sekurang-kurangnya kita pi la spital cek kesihatan kita dan suami mana tau ada problem yang kita tak tahu..

Terima kasih pada mereka yang pernah dan sudi doakan Dian untuk memperoleh zuriat..Allah dah makbulkan doa kalian.. Dian doakan sahabat-sahabat TTCian yang lain juga dimurahkan rezeki untuk memperoleh zuriat..amin...




2 comments:

  1. Tahniah Dian...smg Allah lindungi dian n baby, sehingga selamat dilahirkan...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..Terima kasih ST..Semoga Allah melindungi ST juga..amin.. :)

      Delete

RAMADAN 2018

Assalammu'alaikum wbt, Salam Ramadan al-mubarak. Semoga Ramadan yang berbaki 4 hari sahaja lagi ni dapat kita manfaatkan dengan berib...