Wednesday 15 January 2014

Lupakan Sementara Stress Anda!

Assalammu'alaikum w.b.t

Semalam seharian berehat dirumah coz cuti sempena Maulidur Rasul. Memang semalam tak buat apa2 aktiviti. Fikiran dua tiga hari kebelakangan ni banyak berfikir perkara-perkara yang kadang2 tak perlu untuk difikirkan. Dan padahnya pada diri sendiri bila terasa diri ni terjebak dalam keadaan stress. Too much to think about. 

Dian jenis suka memendam perasaan. Kadang2 sangat menyeksa jiwa bila kita rasa sesuatu tapi tak mampu untuk kita luahkan. Lastly rasa nak bebai semua ada hehehe..Jalan penyelesaiannya ambil wudhu, solat dan baca Al-Quranul Karim.. Ye hilang semua stress yang Dian rasa. Bila tadah tangan mohon pada Allah ketenangan hati sampai menangis tanpa sedar maybe itu salah satu sebab hilangnya stress bila mana kita tak mampu nak luahkan pada sesiapa hanya pada Allah tempat kita mengadu dan memohon. Subhanallah hilang rasa nak marah, rasa bebai semua hilang dan yang ada damai dalam hati.

So harini bagun pagi rasa tak stress. Drive ke tempat kerja pun tak menggila bawa slow n steady je rini. Hopefully everything will goes fine. Stress akan hadir bila-bila masa yang penting cara kita menangani stress dengan positive way. Jangan kusutkan otak dengan berfikir macam-macam. Mohon dan berserah pada Allah kerna DIA maha Mengetahui lagi maha Menyayangi hamba-hambanya. Salam Maulidur Rasul.  

** Pesanan untuk diri sendiri sebenarnya supaya tak mudah lupa pada DIA **




2 comments:

  1. Wslm diana..Diana perlu ke klinik kerajaan dulu utk dapatkan surat refer ke O&G..Bg sy xda lambat mana pun Hospital kerajaan ni..Mula2 sy rasa mcm lambat juga..Sbb dpt tarih bulan 1..Sy ambil surat refer awal bulan 9..Bulan 1 br appoiment..Tp bila 1st p,dpt tarikh HSG 24 Feb..N utk keputusan 12 mac..Agak cepat..Lgpun masa sy ambl surat refer,sy minta utk HSB n dr sarah ckp kt HSB senang sikit...Apa yang penting teruskan je niat awak utk treatmen kat HSB..Yg penting awak yakin..Jng pedulikan apa org kata..Keputusan di tangan awak.. Lgpun sy tnggl penang..Tp g treatment di HSB sbb Dr O&G kt sana Smua ppuan.. Kalau awak nak buat treatmen,teruskan je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much umie for the information n support..Memula tu rasa nak ke klinik pakar swasta je tapi bila google tengok anggaran kos rawatan memang agak mahal..tu yang terfikir nak ke hospital kerajaan. Dian duk sg petani ja and kerja di Alor Setar. In sya Allah, saya akan teruskan niat utk buat treatment di HSB..thanks a lot dear :)

      Delete

RAMADAN 2018

Assalammu'alaikum wbt, Salam Ramadan al-mubarak. Semoga Ramadan yang berbaki 4 hari sahaja lagi ni dapat kita manfaatkan dengan berib...