Sunday 6 October 2013

Berurut + Sedu' Arrow

Assalammu'alaikum

Hari Jumaat baru2 ni suami ajak pergi berurut dekat sorang tok ni..dia memang mengurut orang sebelum mengandung dan selepas bersalin..Rumahnya tak la berapa jauh dari rumah mak mertua di Padang Geh, Kuala Ketil tapi perjalanan ke rumah tok yang mengurut tu agak terasa jauh sebab masuk ke pedalaman kampung di kawasan Belida..Orang kampung panggil tok tu Makngah Jah..hehe aku plak pandai-pandai je panggil tok sebab tengok faktor umur dia mcm lebih kurang tokngah aku je..

Pagi tu suami temankan dengan mak mertua sekali ikut coz dia nak mengurut tangan dia yg sakit..so dalam kul 8 pagi kami keluar..sampai rumah Makngah Jah, anak dia maklumkan yang awal pagi ada orang kampung datang ambil makngah jah ke rumah mereka untuk urut orang pas bersalin..kami terus ke rumah orang yang makngah pi urut tu last2 tuan rumah kata makngah baru ja balik hehehe..Kami pun patah balik ke rumah makngah tapi makngah tak ada juga..Agak lama jugak la kami tunggu last2 mak mertua ajak balik dulu coz takut makngah pi urut kat rumah orang lain pulak so ambil masa lama la kalau nak tunggu jenuh la..

Petang dalam jam 4.00pm saya drive kereta..yang ikut mak mertua n adik ipar..alhamdulillah makngah ada di rumah..tapi still kena tunggu juga coz ada orang lain yang datang untuk berurut lagi awal..lepas semua dah selesai turn saya pula..makngah tanya sakit apa hehe saya dengan malu2 kucing bgtau la masalah saya..makngah kata takpa la Allah saja takmau bagi lagi zuriat..ikhtiar la dulu..sesi berurut dalam bilik tapi mak mertua dan adik ipar ikut masuk sekali..hmmm..malunyaaaa..

Makngah kata rahim senget sikit ke kanan..sakit jugak la masa dia urut tu..lepas selesai urut dia bagi sebotol air dengan bacaan doa mohon Allah permudahkan untuk memperoleh zuriat..Dia suruh minum dan sapu di perut..So ni kali kedua berurut..Dulu setahun pas kawin pernah juga berurut dekat bidan di Bedong tapi dia pegang sikit2 ja perut..dia kata rahim ok..entah laaaaa..kita usaha la mana yang boleh, rezeki zuriat ni Allah yang tentukan..

Sebelum berurut saya amalkan juga makan Sedu' Arrow produk Sendayu Tinggi..Dalam bentuk kapsul tapi bau dia macam makjun..kena makan 2biji 2 kali sehari..Hopefully Allah makbulkan doa saya dan suami untuk memperoleh zuriat.Amin. 

4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumsalam awak..Maaf sangat2 saya sendiri xtau alamat dia tp kalau awk tahu area belida insyaallah kalau tnya org tempatan kat situ dorg kenal dengan makngah jah..

      Delete
    2. Tq admin. admin dihatikukamu, nak mintak tolong padam email saya kat atas tu. Banyak pulak email spam masuk dalam inbox saya. huhu.. terima kasih..

      Delete

RAMADAN 2018

Assalammu'alaikum wbt, Salam Ramadan al-mubarak. Semoga Ramadan yang berbaki 4 hari sahaja lagi ni dapat kita manfaatkan dengan berib...