Monday, 17 June 2013

Menanti Kehadiran Cahaya Mata

Assalammu'alaikum

Hari ni tergerak hati nak berbloging..This blog is nothing just my 2 cent..Sebagai permulaan a lil bit about my self. Dian adalah salah seorang diantara beberapa orang wanita @ isteri di Malaysia ni yang masih belum dikurniakan permata hati setelah beberapa tahun mendirikan rumah tangga. Hmmm..alhamdulillah kami antara golongan hawa yang dipilih Allah SWT untuk menerima sedikit cebisan kasih Allah untuk menerima ujian ini.  

 Firman Allah SWT bermaksud:  "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu. Boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu." (Surah Al-Baqarah: 216)

Firman Allah SWT bermaksud: “Allah tidak menguji seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.” (Surah al-Baqarah ayat 286)

Buat masa ni masih mampu tersenyum dengan soalan2 yang kadang2 mengguris hati perasaan. Soalan yang hadir dari mulut sahabat2 dan jiran2 yang seperti tidak memahami atau buat2 tak faham bahawa kuasa MENJADIKAN & MENGHIDUPKAN itu hanya ada pada ALLAH sahaja..Siapa la Dian untuk tentukan bila nak mengandung..saya hanya seorang khalifah di muka bumi Allah, yang hanya mampu berusaha sedaya yang mampu.Tapi kalau belum masanya Dia nak bagi, maka hanya pada Dia mampu kita memohon dan berdoa.


Hehe dah la buat masa ni..Kalau panjang-panjang nanti sedih hati plak.Nanti kita jumpa lagi yer :)

4 comments:

  1. hai.... :)

    biasa la mulut orang mmg mcm tu coz xkena kat diri sendiri lagi.
    sy yg baru 4bulan kwin pon mcm2 soalan dah di tanya huhuhu.
    apa2 pon just kena sabar banyak2, insyaallah nnt ada rezeki tu :)

    ReplyDelete
  2. hai Jue..
    tq singgah ke page dian ni :) betul tu Jue memang mulut orang macam tu..mungkin tak terkena pd diri sendiri. Macam Jue baru kawin 4 bulan awal lagi tu dah ada yang bertanya??takpe Dian doakan In Sya Allah ada rezeki untuk Jue dan pasangan.amin..anyway Selamat Pengantin Baru dear :)

    ReplyDelete
  3. haiii :)....hihi thanks doa kan jue....now jue dah pregnant 10weeks ++ :) ...
    biasa la kan mulut org kan ssh nak tutup...
    xpa insyaallah nnt rezeki Dian pulak...maybe masa tu allah uji bagi lambat kan...jue doa kan untuk Dian...seronok tgk semangat Dian x putus asa berusaha :)..

    ReplyDelete
  4. haii dear..Alhamdulillah i'm happy for you..jaga diri n kandungan..semoga Allah permudahkan segalanya untuk Jue..mesti happy gila bila tau dah preggy..Bestnyee!

    ReplyDelete