Monday, 8 December 2014

NIKMAT APA LAGI YANG KAMU DUSTAKAN

Assalammualaikum wbt..

Lama rasanya tak exercise jari jemari ni hehehe.. Kekangan waktu menghalang untuk berbloging sementara waktu. Hujung-hujung tahun ni pula al-maklum saja la kena siapkan laporan 2014 dan juga perancangan 2015.

Sepanjang 2014 ni terlalu banyak perkara yang terjadi dalam hidup Dian. Suka duka ditelan je pasrah dan redha dengan ketentuan Allah sesungguhnya setiap kejadian adalah Qada dan Qadar-Nya. Awal tahun 2014 Dian dan suami mulakan rawatan untuk dapatkan zuriat. Hingga saat ini masih menunggu saat-saat bahagia sekiranya Allah tetapkan untuk kami bergelar ibu dan ayah. Sepanjang tahun ini juga kami diduga dengan rintangan yang hampir-hampir memutuskan ikatan aqad nikah yang pernah dilafaz 3 tahun yang lepas. Ya Allah syukur atas nikmat kebahagian yang Kau berikan kepada kami. Sesungguhnya tidak ternilai nikmat kebahagian dan peluang yang Kau berikan kepada kami hamba Mu yang lemah. Saat ini air mata dah membasahi pipi. Terlalu besar dugaan kami dalam mengharungi bahtera rumahtangga. Sesungguhnya kesilapan dan kekhilafan datangnya dari diri kami sendiri. Semoga terpelihara ikatan ini hingga ke Jannah.

Alhamdulillah setelah hubungan kami kembali pulih, kami teruskan dengan rawatan infertility di Hospital Sultan Abdul Halim. Doktor pun tak tanya banyak sebab apa kami hentikan rawatan untuk beberapa bulan. Dian dah jalani beberapa kali TVS dan on Clomid untuk 2 cycle. Alhamdulillah IUI pun dan dijalankan. Next entry Dian cerita fasal IUI tersebut. 

Dan sekali lagi nikmat yang Allah berikan dalam tahun ini. Dian dapat tawaran S41 tetap. Syukur yang tak terhingga atas rezeki yang ditunggu-tunggu sekian lama. Dian pernah coretkan dalam blog ni yang Dian hadiri temuduga untuk jawatan yang di tawarkan. Keputusan adalah "Calon Simpanan"..Setelah menunggu beberapa bulan akhirnya Dian dapat jawatan tu. Alhamdulillah ya Allah...


"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan
(wahai umat manusia dan jin)?" (surah ar-Rahman : ayat 13)


4 comments:

  1. Semoga segalanya dipermudahkan untuk sis..Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin....Terima kasih sis..semoga Allah permudahkan segalanya untuk sis juga..in sya Allah..amin..

      Delete
  2. Tahniah Dian. In shaa Allah berkat kesabaran Dian selama ini, Allah mengurniakan rezeki satu persatu. In shaa Allah akan ada rezeki zuriat itu juga. Percaya dan yakin. Amin... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah rezeki dari Allah..Terima kasih Ummi..Semoga Allah kurniakan rezeki zuriat untuk Ummi n hubby juga..Amin.. :)

      Delete